Auteurs contemporains

Discours critique sur les œuvres de littérature contemporaine

Outils pour utilisateurs

Outils du site


Différences

Ci-dessous, les différences entre deux révisions de la page.

Lien vers cette vue comparative

Les deux révisions précédentesRévision précédente
oeuvres:anna [2016/10/21 13:53] Virginie Savardoeuvres:anna [2016/10/21 14:15] (Version actuelle) Virginie Savard
Ligne 23: Ligne 23:
 IMBERT, Patrick, « Parodie et parodie au second degré dans le roman québécois moderne », //Études littéraires//, vol. 19, n° 1 (1986), p. 37-47. +++ Article de revue IMBERT, Patrick, « Parodie et parodie au second degré dans le roman québécois moderne », //Études littéraires//, vol. 19, n° 1 (1986), p. 37-47. +++ Article de revue
  
-### **Abstract**\ \+### **Abstract**\\
 Very often, intertextuality, in the Québec novels of the sixties and of the seventies, is not fully explored because it maintains a tendency towards the metalinguistic powers of parody. Thus, it is through a parody of parody, as performed by Jean-Marie Poupart and Louis Gauthier (rediscovering certain aspects of Joyce) that the questionning of the subject takes place and its corrolaries, absence of originality and disappearance of the origin and of its mythical powers.  Very often, intertextuality, in the Québec novels of the sixties and of the seventies, is not fully explored because it maintains a tendency towards the metalinguistic powers of parody. Thus, it is through a parody of parody, as performed by Jean-Marie Poupart and Louis Gauthier (rediscovering certain aspects of Joyce) that the questionning of the subject takes place and its corrolaries, absence of originality and disappearance of the origin and of its mythical powers. 
  

Outils de la page

complaint