Discours critique sur les œuvres de littérature contemporaine
Ci-dessous, les différences entre deux révisions de la page.
Les deux révisions précédentesRévision précédenteProchaine révision | Révision précédenteProchaine révisionLes deux révisions suivantes | ||
oeuvres:autobiografia_de_federico_sanchez_autobiographie_de_federico_sanchez [2016/10/23 15:16] – Modified from the form at oeuvres:autobiografia_de_federico_sanchez_autobiographie_de_federico_sanchez Audrey Thériault | oeuvres:autobiografia_de_federico_sanchez_autobiographie_de_federico_sanchez [2016/10/23 19:35] – Audrey Thériault | ||
---|---|---|---|
Ligne 128: | Ligne 128: | ||
- | PRADERA, Francisco Javier, « Jorge Semprún and His Heteronym Federico Sánchez », dans Ofelia FERRÁN et Gina HERRMANN (dir.), //A Critical Companion to Jorge Semprún : Buchenwald, Before and After//, New York, Palgrave Macmillan (Studies in European Culture and History), 2014, p. 53-69. +++ Chapitre de collectif | ||
+ | SILVESTRE GUIN, María, « Histoire d'une rupture : // | ||
+ | OMLOR, Daniela, « Exile and Trauma in Jorge Semprún », //Journal of Iberian and Latin American Research//, vol. 17, no 1 (juillet 2011), p. 69-79. +++ Article de revue | ||
+ | |||
+ | ### **Abstract** | ||
+ | |||
+ | Jorge Semprun’s obsession with memory is fed by a triple experience of exile : emigration from Spain, imprisonment in Buchenwald and expulsion from the Communist Party. While the notion of exile can be found at the core of his writing, it constitutes a complex construction that changes over time. Through the examination of three very different texts this article traces the meanings that exile acquires in Semprun’s writing. Portrayed in partly negative terms in // | ||
+ | |||
+ | * [[http:// | ||
<pagemod add_ref>## | <pagemod add_ref>## |