Discours critique sur les œuvres de littérature contemporaine
Ci-dessous, les différences entre deux révisions de la page.
Les deux révisions précédentesRévision précédente | Prochaine révisionLes deux révisions suivantes | ||
oeuvres:autobiografia_de_federico_sanchez_autobiographie_de_federico_sanchez [2016/10/23 19:11] – Modified from the form at oeuvres:autobiografia_de_federico_sanchez_autobiographie_de_federico_sanchez Audrey Thériault | oeuvres:autobiografia_de_federico_sanchez_autobiographie_de_federico_sanchez [2016/10/23 19:35] – Audrey Thériault | ||
---|---|---|---|
Ligne 131: | Ligne 131: | ||
SILVESTRE GUIN, María, « Histoire d'une rupture : // | SILVESTRE GUIN, María, « Histoire d'une rupture : // | ||
+ | OMLOR, Daniela, « Exile and Trauma in Jorge Semprún », //Journal of Iberian and Latin American Research//, vol. 17, no 1 (juillet 2011), p. 69-79. +++ Article de revue | ||
+ | ### **Abstract** | ||
+ | |||
+ | Jorge Semprun’s obsession with memory is fed by a triple experience of exile : emigration from Spain, imprisonment in Buchenwald and expulsion from the Communist Party. While the notion of exile can be found at the core of his writing, it constitutes a complex construction that changes over time. Through the examination of three very different texts this article traces the meanings that exile acquires in Semprun’s writing. Portrayed in partly negative terms in // | ||
+ | |||
+ | * [[http:// | ||
<pagemod add_ref>## | <pagemod add_ref>## |