Discours critique sur les œuvres de littérature contemporaine
Ci-dessous, les différences entre deux révisions de la page.
Les deux révisions précédentesRévision précédenteProchaine révision | Révision précédenteDernière révisionLes deux révisions suivantes | ||
oeuvres:le_gout_des_jeunes_filles [2015/09/21 11:53] – Virginie Savard | oeuvres:le_gout_des_jeunes_filles [2015/09/23 10:06] – Modified from the form at oeuvres:le_gout_des_jeunes_filles Virginie Savard | ||
---|---|---|---|
Ligne 25: | Ligne 25: | ||
HOPWOOD, Stephanie, « Subverting the Dictatorship in Dany Laferrière' | HOPWOOD, Stephanie, « Subverting the Dictatorship in Dany Laferrière' | ||
+ | |||
+ | KÉROUACK, Sophie, « Zone de turbulence : Port-au-Prince ou le mouvement perpétuel dans //Le Goût des jeunes filles// de Dany Laferrière », // | ||
+ | |||
+ | ### [[http:// | ||
+ | |||
+ | CLERFEUILLE, | ||
+ | |||
+ | ### **Abstract**\\ | ||
+ | My dissertation retraces the ways in which Haitian literature makes the prison an unexpectedly privileged space from which to rewrite Haitian history. It demonstrates that in the novels of many Haitian writers, it is in fact the prison, and not the landscape, as suggested by Martinican theorist Edouard Glissant, that is the ideal place from which to read and rewrite Caribbean history. The prison paradoxically serves as a credible and constant witness to Haitian history, a history of resistance in the tradition of " | ||
+ | |||
+ | I examine contemporary Haitian novels set in four different historical periods: the time of slavery in //Rosalie l' | ||
+ | \\ | ||
+ | //La version PDF de la thèse est disponible pour les membres de communautés universitaires qui ont un abonnement institutionnel auprès de [[http:// | ||
<pagemod add_ref> | <pagemod add_ref> |