Discours critique sur les œuvres de littérature contemporaine
Ci-dessous, les différences entre deux révisions de la page.
Les deux révisions précédentesRévision précédenteProchaine révision | Révision précédenteDernière révisionLes deux révisions suivantes | ||
oeuvres:pascal_quignard_-_ensemble_de_l_œuvre [2016/05/03 12:02] – Modified from the form at oeuvres:pascal_quignard_-_ensemble_de_l_œuvre Virginie Savard | oeuvres:pascal_quignard_-_ensemble_de_l_œuvre [2017/03/22 08:21] – Modified from the form at oeuvres:pascal_quignard_-_ensemble_de_l_œuvre Virginie Savard | ||
---|---|---|---|
Ligne 1463: | Ligne 1463: | ||
FENOGLIO, Irène, « L’//hic et nunc// de l’écrire immémorial », dans Philippe BONNEFIS et Dolorès LYOTARD (dir.), //Pascal Quignard, figures d’un lettré//, Paris, Galilée, 2005, p. 355-379. +++ Chapitre de collectif | FENOGLIO, Irène, « L’//hic et nunc// de l’écrire immémorial », dans Philippe BONNEFIS et Dolorès LYOTARD (dir.), //Pascal Quignard, figures d’un lettré//, Paris, Galilée, 2005, p. 355-379. +++ Chapitre de collectif | ||
- | + | ALTES, H. K., « Reading the other: subjectivity and mourning in late twentieth-century theory and fiction (with special reference to Pierre Michon and Pascal Quignard) », thèse de doctorat, University of Oxford, 2011. +++ Thèse | |
- | ALTES, H. K., « Reading the other: subjectivity and mourning in late twentieth-century theory and fiction (with special reference to Pierre Michon and Pascal Quignard) », thèse de doctorat, University of Oxford, 2011. +++ Article | + | |
### **Abstract**\\ | ### **Abstract**\\ | ||
Ligne 1471: | Ligne 1470: | ||
This thesis investigates how writing, mourning, and individuation form a singly dynamic process. If loss elicits a shattered sense of self, the thesis explores how, paradoxically, | This thesis investigates how writing, mourning, and individuation form a singly dynamic process. If loss elicits a shattered sense of self, the thesis explores how, paradoxically, | ||
Secondly, contemporary texts of mourning transform certain functions of the elegy. As a coded genre, it sought closure by giving a symbolic meaning to those mourned and by maintaining an imaginative dialogue with them. In contemporary texts, the encounter between mourner and mourned becomes internalised, | Secondly, contemporary texts of mourning transform certain functions of the elegy. As a coded genre, it sought closure by giving a symbolic meaning to those mourned and by maintaining an imaginative dialogue with them. In contemporary texts, the encounter between mourner and mourned becomes internalised, | ||
+ | |||
+ | ZHUO, Yue, « Le monde romain est notre mélancolie : L’objet perdu de Pascal Quignard », //French Forum//, vol. 41, n° 1-2 (été-automne 2016), p. 127-140. +++ Article de revue | ||
+ | |||
+ | ### **Extrait (p. 128)**\\ | ||
+ | Le monde romain chez Quignard est ainsi un monde sentimental, | ||
+ | |||
+ | [[https:// | ||
<pagemod add_ref> | <pagemod add_ref> |